I Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
II Identiteit FietsNED
Statutaire naam: FietsNED B.V.
Vestigingsadres: Bredaseweg 108-A, 4902 NS Oosterhout, Nederland
Telefoonnummer: 088-1121123
E-mailadres: [email protected]
Website: www.fietsned.nl
KvK nummer: 20127506
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en vormen een onverbrekelijk geheel met elk aanbod van FietsNED betreffende een FietsNED pechhulp-abonnement op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen FietsNED en de consument.
2.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal FietsNED voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij FietsNED zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4.
Toepasselijkheid van andere voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
5.
Indien en voorzover enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht blijven. FietsNED zal dan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
IV De verschillende FietsNED pechhulp-abonnementen
1.
Het FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp onderweg” geeft aan de desbetreffende houder het recht op kosteloze technische hulp en reparatie van het vervoermiddel op de locatie waarop de houder zich op dat moment bevindt, doch: (i) niet aan huis; en (ii) uitsluitend in Nederland en België. Het recht op pechhulp gaat 24 uur na de dag van betaling van het abonnement in en blijft van kracht tot de datum gelegen één (1) jaar daarna.
2.
Het FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp overal” geeft aan de desbetreffende houder het recht op kosteloze technische hulp/reparatie van het vervoermiddel, waar de houder zich op dat moment maar ook bevindt (dat wil zeggen zowel aan huis als onderweg), doch uitsluitend in Nederland en België. Het recht op pechhulp gaat vijf (5) dagen na de dag van betaling van het abonnement in en blijft van kracht tot de datum gelegen één (1) jaar daarna.
3.
Het FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp en onderhoud in één” geeft aan de desbetreffende houder het recht op kosteloze technische hulp/reparatie van het vervoermiddel, waar de houder zich op dat moment maar ook bevindt (dat wil zeggen zowel aan huis als onderweg), doch uitsluitend in Nederland en België. Daarnaast heeft de houder bij een FietsNED-abonnement type “Pechhulp en onderhoud in één” het recht op één onderhoudsbeurt per jaar, welke onderhoudsbeurt in Nederland zal dienen plaats te vinden. Het recht op pechhulp gaat vijf (5) dagen na de dag van betaling van het abonnement in en blijft van kracht tot de datum gelegen één (1) jaar daarna.
V Voorwaarden en beperkingen
1.
Houders van een FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp onderweg” hebben per jaar recht op maximaal vier (4) maal kosteloze hulp in Nederland en/of België (uitsluitend onderweg).
2.
Houders van een FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp overal” hebben per jaar recht op maximaal vier (4) maal kosteloze hulp in Nederland en/of België, waarvan maximaal twee (2) maal aan huis.
3.
Houders van een FietsNED pechhulp-abonnement type “Pechhulp en onderhoud in één”, hebben per jaar recht op maximaal vier (4) maal kosteloze hulp in Nederland en/of België, waarvan maximaal twee (2) maal aan huis, en maximaal één (1) keer per jaar onderhoud aan huis.
4.
De FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar. De hulp wordt uitsluitend geboden aan de houder.
5.
De FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) bieden uitsluitend recht op kosteloze hulp t.a.v. (elektrische) fietsen, bijzondere fietsen, bromfietsen, snorfietsen, (elektrische) scooters en scootmobielen.
6.
Pechhulp wordt uitsluitend geboden op plaatsen die vrij toegankelijk zijn voor de FietsNED-reparatie-bus, dit ter beoordeling door FietsNED of de FietsNED monteur.
7.
Pechhulp wordt 24 uur per dag gedurende 365 dagen per jaar verleend, doch met dien verstande dat tussen 21.00u en 08.00u uitsluitend wordt gerepatrieerd (zie lid 8 hieronder).
8.
Indien reparatie onderweg niet mogelijk is of naar het oordeel van de FietsNED monteur langer gaat duren dan 45 minuten, heeft de abonnementhouder recht op repatriëring van zichzelf en maximaal één medereiziger tot een maximum van 50 kilometer, in welk geval het recht op kosteloze reparatie zal komen te vervallen.
VI De overeenkomst, doorlopend abonnement, verlenging
1.
Indien de consument de aanmelding voor een FietsNED pechhulp-abonnement langs elektronische weg op de juiste wijze heeft voltooid en de volledige verschuldigde betaling heeft voldaan, bevestigt FietsNED binnen één (1) uur langs elektronische weg de ontvangst van de aanmelding en betaling voor het FietsNED pechhulp-abonnement, waarmee de overeenkomst tussen FietsNED en de consument definitief tot stand komt.
2.
De FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) zijn doorlopende abonnementen en worden automatisch verlengd, tenzij de abonnementhouder tijdig heeft opgezegd in overeenstemming met lid 4 hieronder.
3.
Het verschuldigde abonnementsgeld voor een FietsNED pechhulp-abonnement (alle typen) wordt steeds op jaarbasis geïncasseerd.
4.
FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) kunnen na het verstrijken van het eerste jaar te allen tijde schriftelijk worden opgezegd met een opzegtermijn van één maand. Vooruitbetaalde abonnementsgelden worden door FietsNED terugbetaald, echter uitsluitend over volle kalendermaanden.
5.
Evenals opzeggingen dienen ook adreswijzigingen schriftelijk te worden doorgegeven aan FietsNED, afdeling Abonnementen, of via het contactformulier op de FietsNED-website (www.fietsned.nl).
VII Herroepingsrecht
1.
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot een FietsNED pechhulp-abonnement gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden. FietsNED mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De bedenktijd gaat in op het moment dat de overeenkomst tussen FietsNED en de consument in overeenstemming met artikel VI tot stand komt.
2.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
VIII Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1.
Indien de consument gebruikt maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping (aangehecht als Bijlage 1) of op andere ondubbelzinnige wijze aan FietsNED.
2.
Indien de consument een bedrag betaald heeft aan FietsNED, zal FietsNED dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de herroeping, terugbetalen.
XI Uitsluiting herroepingsrecht
1.
FietsNED kan het herroepingsrecht van de consument uitsluitend uitsluiten voor zover: (1) pechhulp op grond van een FietsNED pechhulp-abonnement binnen de bedenktijd met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument reeds heeft plaatsgevonden; en (2) de consument op voorhand heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra enige vorm van pechhulp door FietsNED op grond van een FietsNED pechhulp-abonnement heeft plaatsgevonden.
X Inroepen pechhulp
1.
Pechhulp kan uitsluitend door abonnementhouders worden ingeroepen via de FietsNED-app of de FietsNED-servicelijn (telefoonnummer: 088-1121123).
2.
Indien een abonnementhouder een hulp-aanvraag annuleert terwijl reeds een FietsNED monteur is ingeschakeld, dan kunnen de reeds door FietsNED en/of de FietsNED monteur gemaakte kosten tot een maximum van € 75,00 in rekening worden gebracht.
XI Kwaliteit
1.
Er wordt, indien vervangende onderdelen bij de reparatie benodigd zijn, door de FietsNED monteur zo veel mogelijk gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. Indien de benodigde onderdelen niet langer als nieuwe onderdelen leverbaar zijn, zal FietsNED zich inspannen om gebruikte onderdelen te vinden.
2.
De reparatie wordt op zodanige wijze door de FietsNED monteur uitgevoerd, dat de fiets daarna weer voldoet aan de verwachtingen van de consument.
XII Kosten
1.
Houders van een pechhulp-abonnement betalen geen voorrijkosten en geen arbeidsloon, maar alleen de kosten voor eventueel te monteren (nieuwe of gebruikte) onderdelen.
2.
Het gebruik van de FietsNED-app is kosteloos. Houders van een FietsNED pechhulp-abonnement kunnen desgewenst een fysieke FietsNED-pechhulppas bekomen voor € 7,50. Bij verlies kan de abonnementhouder voor EUR 7,50 een duplicaat aanvragen.
XIII Bescherming van persoonsgegevens
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de door FietsNED geëxploiteerde website(s) en op alle diensten betreffende reparaties die via het internet door FietsNED aan consumenten worden aangeboden en geleverd. Het privacy statement van FietsNED is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van consumenten. Door middel van het privacy statement informeert FietsNED consumenten over de wijze waarop FietsNED persoonsgegevens verwerkt en welke rechten consumenten hebben. FietsNED behandelt de gegevens van consumenten vertrouwelijk en leeft de toepasselijke privacywetgeving na.
2.
FietsNED treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van persoonsgegevens en de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch betaalt, zal FietsNED daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
3.
Als de consument gegevens aan FietsNED verstrekt, dan worden deze gegevens in een bestand vastgelegd. Indien de consument een bestelling doet via de FietsNED website, registreert FietsNED die bestelling op naam. De gegevens van de consument worden niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij dat noodzakelijk is om de bestelling van de consument uit te voeren.
4.
Het bestand waarin de bestellingen van de consument zijn opgenomen, kan worden gebruikt om aan de consument persoonlijke aanbiedingen te doen, tenzij de consument bij het verstrekken van zijn gegevens of via de website van FietsNED aangeeft daartegen bezwaar te hebben. Het bestand kan ook worden gebruikt voor het maken van statistische analyses en persoonlijke analyses, tenzij de consument hiertegen bezwaar maakt door middel van een e-mail aan [email protected].
XIV Rechtsbijstand
1.
Indien de houder van een FietsNED pechhulp-abonnement betrokken is bij een ongeval waarbij sprake is van persoonlijk letsel, heeft de houder recht op letselschade advies en eventueel juridische bijstand van DAS Rechtsbijstandverzekeringen. Letselschadehulp van DAS, is bereikbaar via telefoonnummer 020-6517215 ( ma -vrijdag 8.30-17.30 uur) , of via e-mail: [email protected]das.nl
XII Aanvullende of afwijkende bepalingen
1.
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod (d.w.z. welke zijn ingevoerd na het moment van aanmelding via www.fietsned.nl door de consument maar voor het moment van bevestiging door FietsNED), de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
XVI Klachten
1.
Klachten kunnen worden voorgelegd aan FietsNED door middel van een e-mail aan [email protected] onder vermelding van “Klacht inzake FietsNED pechhulp-abonnement”.
2.
Indien de consument niet tevreden is met de afhandeling van een klacht door FietsNED, dan kan deze klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
XVII Toepasselijk recht, bevoegde rechter
1.
Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en uitvoering van overeenkomsten door FietsNED is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake Internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (het ‘Weens Koopverdrag’) is niet van toepassing.
2.
Alle geschillen tussen FietsNED en de consument zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland-West Brabant, locatie Breda.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: FietsNED B.V.
Bredaseweg 108-A
4902 NS Oosterhout
Nederland
Of per e-mail aan: [email protected]
- Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de via www.fietsned.nl bestelde FietsNED pechhulp-abonnement herroep.
- Type FietsNED pechhulp-abonnement (aanvinken welke van toepassing is):
o FietsNED pechhulp-abonnement “Pechhulp onderweg”
o FietsNED pechhulp-abonnement “Pechhulp overal”
o FietsNED pechhulp-abonnement “Pechhulp en onderhoud in één”
- Het FietsNED pechhulp-abonnement is elektronisch aangevraagd op ___________________ en door FietsNED bevestigd op ______________________
- Bestelnummer:
- Naam/Namen consument(en):
- Straatnaam:
- Huisnummer:
- Postcode:
- Plaats:
- IBAN Rekeningnummer:___________________
- Handtekening(en) van consumenten:___________________
- Datum: (DD-MM-YYYY):
- Plaats:
ALGEMENE VOORWAARDEN TEN BEHOEVE VAN CONSUMENTEN VAN
FIETSNED B.V - ENKELVOUDIGE REPARATIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Statutaire naam: FietsNED B.V.
Vestigingsadres: Bredaseweg 108-A, 4902 NS Oosterhout, Nederland
Telefoonnummer: 088-1121123
E-mailadres: [email protected]
Website: www.fietsned.nl
KvK nummer: 20127506
BTW nummer: NL8169.97.482.B01
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en vormen een onverbrekelijk geheel met elk aanbod van FietsNED betreffende de reparatie van fietsen (met uitzondering van reparaties ingevolge een door de consument afgesloten (pechpas) abonnement) en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen FietsNED en de consument.
2.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal FietsNED voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij FietsNED zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4.
Toepasselijkheid van andere voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
5.
Indien en voorzover enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht blijven. FietsNED zal dan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
1.
De consument dient een aanvraag inzake een reparatie bij FietsNED aan te melden via de daarvoor bestemde website (www.fietsned.nl). Alle benodigde informatie is te vinden op www.fietsned.nl.
2.
Indien de consument nalaat om de gevraagde gegevens volledig en juist aan te leveren, heeft FietsNED het recht de aanmelding niet in behandeling te nemen of extra kosten in rekening te brengen.
1.
Indien de consument de aanmelding voor een reparatie langs elektronische weg op de juiste wijze heeft voltooid en de volledige betaling heeft voldaan (zoals nader uiteengezet in artikel XIV), bevestigt FietsNED binnen één (1) uur langs elektronische weg de ontvangst van de aanmelding en betaling voor de reparatie, waarmee de overeenkomst tussen FietsNED en de consument definitief tot stand komt.
1.
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot een reparatie door FietsNED gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van redenen ontbinden. FietsNED mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. De bedenktijd gaat in op het moment dat de overeenkomst tussen FietsNED en de consument in overeenstemming met artikel V.1 tot stand komt.
2.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
1.
Indien de consument gebruikt maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping (aangehecht als Bijlage 1) of op andere ondubbelzinnige wijze aan FietsNED.
2.
Indien de consument een bedrag betaald heeft aan FietsNED, zal FietsNED dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de herroeping, terugbetalen.
1.
FietsNED kan het herroepingsrecht van de consument uitsluitend uitsluiten voor zover: (1) de reparatie door FietsNED (nakoming) binnen de bedenktijd volledig is uitgevoerd met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en (2) de consument op voorhand heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra FietsNED de overeenkomst is nagekomen (d.w.z. de reparatie volledig heeft uitgevoerd).
1.
Bij de reparatie wordt uitgegaan van de klacht(en) zoals door de consument is/zijn omschreven bij de aanmelding via www.fietsned.nl. Indien geen of geen duidelijke omschrijving van de klacht(en) bij de aanmelding wordt doorgegeven, zal FietsNED niet tot het bevestigen (inplannen) van de reparatie overgaan. Indien de FietsNED monteur additionele (d.w.z. niet in de aanmelding beschreven) gebreken constateert, kunnen deze in onderling overleg met de consument en tegen een meerprijs hersteld worden (mits de daarvoor eventueel benodigde onderdelen voorhanden zijn).
1.
Er wordt, indien vervangende onderdelen bij de reparatie benodigd zijn, door de FietsNED monteur zo veel mogelijk gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. Indien de benodigde onderdelen niet langer als nieuwe onderdelen leverbaar zijn, zal FietsNED zich inspannen om gebruikte onderdelen te vinden.
2.
De reparatie wordt op zodanige wijze door de FietsNED monteur uitgevoerd, dat de fiets daarna weer voldoet aan de verwachtingen van de consument.
3.
Na de reparatie ontvangt de consument hetzij van de FietsNED monteur, hetzij per e-mail een (digitale) reparatiebon (met daarop een korte omschrijving van de door de FietsNED monteur verrichte werkzaamheden en de in dat kader geleverde (nieuwe) onderdelen) van FietsNED, welke reparatiebon door de consument (digitaal) afgetekend zal dienen te worden.
1.
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten en onderdelen niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2.
De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
1.
FietsNED geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van drie (3) maanden op de reparatie voor zover de nieuwe klacht aan FietsNED verwijtbaar is. Deze garantietermijn gaat in op het moment van voltooiing van de reparatie. Ten aanzien van eventuele nieuwe onderdelen die in het kader van de reparatie gebruikt zijn, geldt de van toepassing zijnde fabrieksgarantie. Bij vervanging van een defect (nieuw) onderdeel onder de fabrieksgarantie, is FietsNED evenwel gerechtigd om arbeidskosten in rekening te brengen.
2.
Wanneer binnen negentig (90) dagen na de reparatie de klachten, die door de consument in eerste instantie zijn genoemd en/of omschreven zijn, terugkeren, geeft FietsNED een prijsopgave voor een nieuwe reparatie. Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen in rekening gebracht. Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten van de nieuwe reparatie aan de consument in rekening gebracht. Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in, waarbij geldt dat deze herhalingsgarantie evenwel in zijn geheel komt te vervallen wanneer de consument (dan wel een derde partij) na de door FietsNED verrichte eerste reparatie zelf een reparatie aan de fiets heeft uitgevoerd dan wel heeft laten uitvoeren.
1.
Als plaats van levering (en uitvoering) van de reparatiedienst geldt het adres dat de consument aan FietsNED bij de aanmelding van de reparatie via www.fietsned.nl kenbaar heeft gemaakt.
2.
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel IV van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal FietsNED geaccepteerde aanmeldingen voor reparaties met bekwame spoed doch uiterlijk binnen vijf (5) dagen uitvoeren, tenzij met de FietsNED monteur een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging van benodigde onderdelen aan FietsNED vertraging ondervindt, of indien een reparatie niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk vijf (5) dagen nadat hij via www.fietsned.nl tot de aanmelding is overgegaan, bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst te ontbinden.
3.
In geval van ontbinding conform het vorige lid zal FietsNED (indien van toepassing) het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk veertien (14) dagen na ontbinding, terugbetalen.
1.
Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan direct bij de aanmelding (via www.fietsned.nl) van de reparatie. Zodra de betaling door FietsNED ontvangen is zal zij overgaan tot het inplannen van de reparatiewerkzaamheden.
2.
Indien de consument niet (tijdig) aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, zal FietsNED niet gehouden zijn om de reparatiewerkzaamheden in te plannen.
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de door FietsNED geëxploiteerde website(s) en op alle diensten betreffende reparaties die via het internet door FietsNED aan consumenten worden aangeboden en geleverd. Het privacy statement van FietsNED is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van consumenten. Door middel van het privacy statement informeert FietsNED consumenten over de wijze waarop FietsNED persoonsgegevens verwerkt en welke rechten consumenten hebben. FietsNED behandelt de gegevens van consumenten vertrouwelijk en leeft de toepasselijke privacywetgeving na.
2.
FietsNED treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van persoonsgegevens en de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch betaalt, zal FietsNED daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
3.
Als de consument gegevens aan FietsNED verstrekt, dan worden deze gegevens in een bestand vastgelegd. Indien de consument een bestelling doet via de FietsNED website, registreert FietsNED die bestelling op naam. De gegevens van de consument worden niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij dat noodzakelijk is om de bestelling van de consument uit te voeren.
4.
Het bestand waarin de bestellingen van de consument zijn opgenomen, kan worden gebruikt om aan de consument persoonlijke aanbiedingen te doen, tenzij de consument bij het verstrekken van zijn gegevens of via de website van FietsNED aangeeft daartegen bezwaar te hebben. Het bestand kan ook worden gebruikt voor het maken van statistische analyses en persoonlijke analyses, tenzij de consument hiertegen bezwaar maakt door middel van een e-mail aan [email protected].
1.
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod (d.w.z. welke zijn ingevoerd na het moment van aanmelding via www.fietsned.nl door de consument maar voor het moment van reparatie door FietsNED), de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
1.
Klachten kunnen worden voorgelegd aan FietsNED door middel van een e-mail aan [email protected] onder vermelding van “Klacht inzake reparatie”.
2.
Indien de consument niet tevreden is met de afhandeling van een klacht door FietsNED, dan kan deze klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
1.
Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en uitvoering van overeenkomsten door FietsNED is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake Internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (het ‘Weens Koopverdrag’) is niet van toepassing.
2.
Alle geschillen tussen FietsNED en de consument zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland-West Brabant, locatie Breda.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: FietsNED B.V.
Bredaseweg 108-A
4902 NS Oosterhout
Nederland
Of per e-mail aan: [email protected]
- Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de via www.fietsned.nl bestelde reparatie herroep.
- De reparatieaanvraag is elektronisch verstuurd op ___________________ en door FietsNED bevestigd op ______________________
- Bestelnummer:
- Naam/Namen consument(en):
- Straatnaam:
- Huisnummer:
- Postcode:
- Plaats:
- IBAN Rekeningnummer:___________________
- Handtekening(en) van consumenten:___________________
- Datum: (DD-MM-YYYY):
- Plaats:
ALGEMENE VOORWAARDEN PECHHULP ONDERWEG VOOR BERIJDERS VAN GAZELLE PRIVATE LEASEFIETSEN
1.Deze algemene voorwaarden (de “Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op de verhouding tussen FietsNED B.V. (“FietsNED”) en consumenten die via Volkswagen Pon Financial Services B.V. (“VWPFS”) een private leaseovereenkomst hebben afgesloten voor een Gazelle leasefiets in combinatie met een Pechhulp-onderweg abonnement.
2.
Voordat tussen VWPFS en een consument de in lid 1 beschreven leaseovereenkomst wordt afgesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de consument ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal FietsNED aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij FietsNED zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Identiteit FietsNED:
1. Statutaire naam: FietsNED B.V.
2. Vestigingsadres: Bredaseweg 108-A, 4902 NS, Oosterhout
3. Telefoonnummer FietsNED servicelijn: 088-1121123
4. E-mailadres: [email protected]
5. Website: www.fietsned.nl
6. KvK nummer: 20127506
7. BTW nummer: NL8169.97.482.B01
4.
Het Pechhulp-onderweg abonnement (het “Abonnement”) geeft aan de houder daarvan (hierna: de “Abonnementhouder”) recht op kosteloze technische (pech)hulp en reparatie van de leasefiets (hierna: “Pechhulp”) op de locatie waarop de Abonnementhouder zich op dat moment bevindt. Op het woonadres van de Abonnementhouder bestaat geen recht op kosteloze Pechhulp.
5.
Indien reparatie onderweg niet mogelijk is of naar het oordeel van de monteur langer gaat duren dan 45 minuten, heeft de Abonnementhouder recht op repatriëring van zichzelf en maximaal één medereiziger tot een maximum van 50km, in welk geval het recht op kosteloze Pechhulp zal komen te vervallen.
6.
Pechhulp wordt uitsluitend geboden op (elektrische) leasefietsen van het merk Gazelle.
7.
Het Abonnement geeft uitsluitend recht op: (i) Pechhulp in Nederland; en/of (ii) repatriëring vanuit België.
8.
Pechhulp wordt uitsluitend geboden op plaatsen die vrij toegankelijk zijn voor de FietsNED-reparatie-bus, dit ter beoordeling door FietsNED of de betrokken monteur.
9.
Het recht op Pechhulp gaat 24 uur na de dag van levering van de Gazelle leasefiets in en is van kracht gedurende de looptijd van de leaseovereenkomst voor de Gazelle leasefiets. Uitgezonderd bijzondere regelingen.
10.
Pechhulp wordt verleend: 24 uur per dag gedurende 365 dagen per jaar, met dien verstande dat tussen 21.00u en 08.00u uitsluitend wordt gerepatrieerd.
11.
Abonnementhouders betalen geen voorrijkosten, arbeidsloon en/of materiaalkosten.
12.
Abonnementhouders hebben recht op maximaal vier (4) maal kosteloze hulp per jaar in Nederland en/of repatriëring vanuit België (uitsluitend onderweg).
13.
Het Abonnement is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Pechhulp wordt uitsluitend geboden aan de Abonnementhouder en uitsluitend op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
14.
Pechhulp kan uitsluitend worden ingeroepen via de FietsNED-app of via de FietsNED-servicelijn (telefoonnummer 088-1121123).
15.
Annulering van de hulpaanvraag wanneer reeds een monteur is ingeschakeld, kan betekenen dat de reeds gemaakte kosten tot een maximum van EUR 75,00 in rekening worden gebracht.
16.
Het Abonnement heeft een duur gelijk aan de looptijd van de leaseovereenkomst voor de Gazelle leasefiets. Na afloop van voornoemde leasetermijn zal het abonnement automatisch worden beëindigd.
17.
Adreswijzigingen dienen schriftelijk te worden doorgegeven aan FietsNED, afdeling Abonnementen, of via het contactformulier op de FietsNED-website (www.fietsned.nl).
18.
Het privacy statement van FietsNED zoals opgenomen op www.fietsned.nl is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van Abonnementshouders. Door middel van het privacy statement informeert FietsNED Abonnementshouders (consumenten) over de wijze waarop FietsNED persoonsgegevens verwerkt en welke rechten Abonnementshouders hebben. FietsNED behandelt de gegevens van Abonnementshouders vertrouwelijk en leeft de toepasselijke privacywetgeving na. FietsNED treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van persoonsgegevens en de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige web-omgeving. Indien een Abonnementhouders gegevens aan FietsNED verstrekt, dan worden deze gegevens in een bestand vastgelegd. Indien de Abonnementhouder Pechhulp aanvraagt via de FietsNED app, registreert FietsNED die aanvraag op naam. De gegevens van de Abonnementhouder worden niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij dat noodzakelijk is om de Pechhulp t.b.v. de desbetreffende Abonn ementhouder uit te voeren. Het bestand waarin de aanvragen van de Abonnementhouder zijn opgenomen, kan worden gebruikt om aan de Abonnementhouder persoonlijke aanbiedingen te doen, tenzij de Abonnementhouder bij het verstrekken van zijn gegevens of via de website van FietsNED aangeeft daartegen bezwaar te hebben. Het bestand kan ook worden gebruikt voor het maken van statistische analyses en persoonlijke analyses, tenzij de Abonnementhouder hiertegen bezwaar maakt door middel van een e-mail aan [email protected]
19.
FietsNED beschikt over een klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de dienstverlening door FietsNED moeten binnen bekwame tijd nadat de Abonnementhouder de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij FietsNED. Bij FietsNED ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door FietsNED binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Abonnementhouder een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
20.
Indien een klacht ex artikel 19 van de Algemene Voorwaarden niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor regeling zoals uiteengezet in artikel 21 van deze Algemene Voorwaarden.
21.
Op deze Algemene Voorwaarden en de dienstverlening door FietsNED is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland/West Brabant.
22.
Wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd c.q. aan de Abonnementhouder zijn meegedeeld.
ALGEMENE VOORWAARDEN M.B.T. FIETSNED PECHHULP- DAGABONNEMENT
I. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn
handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en in het kader van een (fiets)vakantie een
FietsNED pechhulp-dagabonnement wenst af te sluiten die hem gedurende de duur van die
(fiets)vakantie beschermt tegen pech onderweg;
2. Dag: kalenderdag;
3. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
4. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument
of FietsNED in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het
doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
informatie mogelijk maakt;
5. FietsNED: FietsNED B.V., een rechtspersoon die (reparatie)diensten (en t.b.v. de diensten
benodigde producten/fietsonderdelen) en (toegang tot) digitale inhoud op afstand aan
consumenten aanbiedt;
6. FietsNED monteur: de bij FietsNED aangesloten monteur die de reparatie op de door de
consument aangegeven locatie uitvoert;
7. FietsNED pechhulp-dagabonnement: een overeenkomst die recht geeft op “bepaalde” reparatie-
en of onderhoudsdiensten;
8. Abonnementhouder: een consument die houder is van een FietsNED pechhulp-dagabonnement;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen FietsNED en de consument wordt
gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor het leveren van (reparatie)diensten in
abonnementsvorm en/of digitale inhoud, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst
uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
II. Identiteit FietsNED
Statutaire naam: FietsNED B.V.
Vestigingsadres: Bredaseweg 108-A, 4902 NS Oosterhout, Nederland
Telefoonnummer: 088-1121123
E-mailadres: [email protected]
Website: www.fietsned.nl
KvK nummer: 20127506
BTW nummer: NL8169.97.482.B01
III. Toepasselijkheid
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en vormen een onverbrekelijk geheel met elk
aanbod van FietsNED betreffende een FietsNED pechhulp-dagabonnement en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand tussen FietsNED en de consument.
2.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden
aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal FietsNED voordat
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij
FietsNED zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos
worden toegezonden.
3.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door
de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
2
worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden
kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
kosteloos zullen worden toegezonden.
4.
Toepasselijkheid van andere voorwaarden wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
5.
Indien en voorzover enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of
vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van
kracht blijven. FietsNED zal dan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige c.q.
vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in
acht zal worden genomen.
IV. Specificatie van het FietsNED pechhulp-dagabonnement
1.
Het FietsNED pechhulp-dagabonnement geeft aan de desbetreffende abonnementhouder het recht op
kosteloze technische hulp en reparatie van het vervoermiddel op de locatie waarop de houder zich op
dat moment bevindt, doch: (i) niet aan huis; en (ii) uitsluitend in Nederland. Het recht op pechhulp gaat
in (tenzij anders overeengekomen) op de eerste dag van de desbetreffende (fiets)vakantie en blijft van
kracht gedurende de overeengekomen duur (uitgedrukt in dagen).
V. Voorwaarden en beperkingen
1.
Houders van een FietsNED pechhulp-dagabonnement type hebben per dag recht op maximaal 1 maal
kosteloze hulp in Nederland (uitsluitend onderweg).
2.FietsNED pechhulp-dagabonnementen zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar. De hulp
wordt uitsluitend geboden aan de desbetreffende abonnementhouder.
3.
Het FietsNED pechhulp-dagabonnement biedt uitsluitend recht op kosteloze hulp t.a.v. (elektrische)
fietsen.
4.
Pechhulp wordt uitsluitend geboden op plaatsen die vrij toegankelijk zijn voor de FietsNED-reparatie-
bus, dit ter beoordeling door FietsNED of de FietsNED monteur.
5.
Pechhulp wordt 24 uur per dag gedurende 365 dagen per jaar verleend, doch met dien verstande dat
tussen 21.00u en 08.00u uitsluitend wordt gerepatrieerd (zie lid 8 hieronder).
6.
Indien reparatie onderweg niet mogelijk is of naar het oordeel van de FietsNED monteur langer gaat
duren dan 45 minuten, heeft de abonnementhouder recht op repatriëring van zichzelf en maximaal
één medereiziger tot een maximum van 50 kilometer, in welk geval het recht op kosteloze reparatie
zal komen te vervallen.
VI. De overeenkomst, abonnementsgeld
1.
Indien de consument de aanmelding voor een FietsNED pechhulp-dagabonnement langs
elektronische weg op de juiste wijze heeft voltooid en de volledige verschuldigde betaling heeft
voldaan, bevestigt FietsNED binnen één (1) uur langs elektronische weg de ontvangst van de
aanmelding en betaling voor het FietsNED pechhulp-dagabonnement, waarmee de overeenkomst
tussen FietsNED en de consument definitief tot stand komt.
2.
Het FietsNED pechhulp-dagabonnement wordt afgesloten voor de duur (uitgedrukt in dagen) van de
desbetreffende (fiets)vakantie.
3.
Het verschuldigde abonnementsgeld voor een FietsNED pechhulp-dagabonnement wordt door
FietsNED aan: (i) het reisbureau; of (ii) de consument in rekening gebracht, een en ander (mede)
afhankelijk van het specifieke reisbureau waar de consument zijn/haar (fiets)vakantie geboekt heeft.
4.
3
FietsNED pechhulp-dagabonnementen kunnen niet tussentijds worden opgezegd. .
VII. Herroepingsrecht
1.
De consument kan een overeenkomst met betrekking tot een FietsNED pechhulp-dagabonnement
gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden. FietsNED
mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
reden(en) verplichten. De bedenktijd gaat in op het moment dat de overeenkomst tussen FietsNED en
de consument in overeenstemming met artikel VI tot stand komt.
2.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de
consument.
VIII. Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1.
Indien de consument gebruikt maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn
door middel van het modelformulier voor herroeping (aangehecht als Bijlage 1) of op andere
ondubbelzinnige wijze aan FietsNED.
2.
Indien de consument een bedrag betaald heeft aan FietsNED, zal FietsNED dit bedrag zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de herroeping, terugbetalen.
IX. Uitsluiting herroepingsrecht
1.
FietsNED kan het herroepingsrecht van de consument uitsluitend uitsluiten voor zover de dekking
ingevolge het pechhulp-dagabonnement binnen de bedenktijd van start is gegaan.
X. Inroepen pechhulp
1.
Pechhulp kan uitsluitend door abonnementhouders worden ingeroepen via de FietsNED-app of de
FietsNED-servicelijn (telefoonnummer: 088-1121123).
2.
Indien een abonnementhouder een hulp-aanvraag annuleert terwijl reeds een FietsNED monteur is
ingeschakeld, dan kunnen de reeds door FietsNED en/of de FietsNED monteur gemaakte kosten tot
een maximum van € 75,00 in rekening worden gebracht.
XI. Kwaliteit
1.
Er wordt, indien vervangende onderdelen bij de reparatie benodigd zijn, door de FietsNED monteur zo
veel mogelijk gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen. Indien de benodigde onderdelen niet langer
als nieuwe onderdelen leverbaar zijn, zal FietsNED zich inspannen om gebruikte onderdelen te
vinden.
2.
De reparatie wordt op zodanige wijze door de FietsNED monteur uitgevoerd, dat de fiets daarna weer
voldoet aan de verwachtingen van de consument.
XII. Kosten
1.
Houders van een pechhulp-dagabonnement betalen geen voorrijkosten en geen arbeidsloon, maar
alleen de kosten voor eventueel te monteren (nieuwe of gebruikte) onderdelen.
XIII. Bescherming van persoonsgegevens
1.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de door FietsNED geëxploiteerde website(s) en
op alle diensten betreffende reparaties die via het internet door FietsNED aan consumenten worden
4
aangeboden en geleverd. Het privacy statement van FietsNED is van toepassing op de verwerking
van persoonsgegevens van consumenten. Door middel van het privacy statement informeert
FietsNED consumenten over de wijze waarop FietsNED persoonsgegevens verwerkt en welke
rechten consumenten hebben. FietsNED behandelt de gegevens van consumenten vertrouwelijk en
leeft de toepasselijke privacywetgeving na.
2.
FietsNED treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van
persoonsgegevens en de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige web omgeving.
Indien de consument elektronisch betaalt, zal FietsNED daartoe passende veiligheidsmaatregelen in
acht nemen.
3.
Als de consument gegevens aan FietsNED verstrekt, dan worden deze gegevens in een bestand
vastgelegd. Indien de consument een bestelling doet via de FietsNED website, registreert FietsNED
die bestelling op naam. De gegevens van de consument worden niet aan derden ter beschikking
gesteld, tenzij dat noodzakelijk is om de bestelling van de consument uit te voeren.
4.
Het bestand waarin de bestellingen van de consument zijn opgenomen, kan worden gebruikt om aan
de consument persoonlijke aanbiedingen te doen, tenzij de consument bij het verstrekken van zijn
gegevens of via de website van FietsNED aangeeft daartegen bezwaar te hebben. Het bestand kan
ook worden gebruikt voor het maken van statistische analyses en persoonlijke analyses, tenzij de
consument hiertegen bezwaar maakt door middel van een e-mail aan [email protected]
XIV. Rechtsbijstand
1.
Indien de houder van een FietsNED pechhulp-abonnement betrokken is bij een ongeval waarbij sprake is van persoonlijk letsel, heeft de houder recht op letselschade advies en eventueel juridische bijstand van DAS Rechtsbijstandverzekeringen. Letselschadehulp van DAS, is bereikbaar via telefoonnummer 020-6517215 ( ma -vrijdag 8.30-17.30 uur) , of via e-mail: [email protected]das.nl
XV. Aanvullende of afwijkende bepalingen
1.
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn
gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een
aanbod (d.w.z. welke zijn ingevoerd na het moment van aanmelding via www.fietsned.nl door de
consument maar voor het moment van bevestiging door FietsNED), de voor de consument meest
gunstige bepaling zal prevaleren.
XVI. Klachten
1.
Klachten kunnen worden voorgelegd aan FietsNED door middel van een e-mail aan [email protected]
onder vermelding van “Klacht inzake FietsNED pechhulp-dagabonnement”.
2.
Indien de consument niet tevreden is met de afhandeling van een klacht door FietsNED, dan kan deze
klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
XVII. Toepasselijk recht, bevoegde rechter
1.
Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en uitvoering van overeenkomsten door FietsNED is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake Internationale
koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (het ‘Weens Koopverdrag’) is niet van toepassing.
2.
Alle geschillen tussen FietsNED en de consument zullen uitsluitend worden beslecht door de
bevoegde rechter van de Rechtbank Zeeland-West Brabant, locatie Breda.
5
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: FietsNED B.V.
Bredaseweg 108-A
4902 NS Oosterhout
Nederland
Of per e-mail aan: [email protected]
- Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de via www.fietsned.nl bestelde
FietsNED pechhulp-dagabonnement herroep.
- Het FietsNED pechhulp-dagabonnement is elektronisch aangevraagd op ___________________
en door FietsNED bevestigd op ______________________
- Bestelnummer:
- Naam/Namen consument(en):
- Straatnaam:
- Huisnummer:
- Postcode:
- Plaats:
- IBAN Rekeningnummer:___________________
- Handtekening(en) van consumenten:___________________
- Datum: (DD-MM-YYYY):
- Plaats: