Beste FietsNED klant,
Hoe weet ik of mijn abonnement is geactiveerd?
Antwoord: Zodra je bevestiging in je e-mail hebt ontvangen, dat jouw abonnement verwerkt is, weet je dat je geen actie hoeft te ondernemen en kun je te alle tijden pechhulp inschakelen.
Tot wanneer loopt mijn abonnement?
Antwoord: Indien je een bestelling hebt geplaatst via fietsned.nl heb je een doorlopend abonnement. FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) kunnen na het verstrijken van het eerste jaar te allen tijde schriftelijk worden opgezegd met een opzegtermijn van één kalendermaand.
Ik heb online een abonnement afgesloten. Wat wordt mijn abonnementsnummer?
Antwoord: Als je via Fietsned.nl een pechhulp abonnement hebt afgesloten, begint je abonnementsnummer met 'FN". Het volledige abonnementsnummer staat vermeld in je bestelbevestiging.
Kan ik tussentijds mijn pechhulp abonnement wijzigen?
Antwoord: Je kunt tussentijds van pechhulp-abonnement veranderen door je lopende abonnement op te zeggen en een nieuw pechhulp-abonnement af te sluiten. Het abonnementsgeld over de resterende looptijd van je oude abonnement wordt dan teruggestort.
Kan ik de tenaamstelling van het pechhulp abonnement veranderen?
Antwoord: Nee. Het pechhulp-abonnement is persoonsgebonden en kan niet op naam van een ander worden gesteld. De abonnementhouder die zich wilt afmelden dient schriftelijk een opzegging door te geven.
De nieuwe abonneehouder dient zelf een abonnement via FietsNED.nl aan te vragen.
Kan ik met elke fiets gebruik maken van het pechhulp abonnement?
Antwoord:
Niet voor bakfietsen/driewielers. Dit komt omdat onze bussen niet ingericht zijn op grote voertuigen. Voor deze voertuigen kan wel een fietsreparatie aan huis worden aangevraagd, maar geen pechhulp onderweg.
Alle type pechhulp abonnementen zijn persoonsgebonden. De abonnementen zijn dus niet fietsgebonden zoals bij een fietsverzekering tegen schade, diefstal. Raadpleeg de algemene voorwaarden op onze website.
Hoe dien ik een garantieverzoek in voor fietsen van de Aldi en Lidl van het merk Prophete?
Antwoord: Onze organisatie fungeert als tussenpersoon tussen jou en de fabrikant, Prophete die de fietsen verkoopt bij de Lidl en de Aldi. Daarom ontvangen we graag onderstaande gegevens.
Klachtomschrijving
Kopie aankoopbewijs (factuur/kassabon of betaalbewijs)
Typeplaatje
Accunummer
Motornummer
Framenummer
Straatnaam
Huisnummer + toevoeging
Postcode
Plaats
Telefoonnummer(s)
Toelichting aankoopbewijs:
Het aankoopbedrag dient op de factuur te staan;
De naam van de winkel dient op de factuur te staan;
De aankoopdatum dient op de factuur te staan;
Het factuurnummer dient op de factuur te staan.
Toelichting serienummers:
Onze monteurs bestellen onderdelen op basis van de opgegeven serienummers.
Zonder deze gegevens kunnen wij een garantieclaim helaas niet in behandeling nemen. We ontvangen de serienummers graag via een foto als bijlage of alleen geschreven.
(Deze informatie vind je op pagina 1 t/m 4 in het bijgeleverde boekje)
Ik heb een Aldi fiets gekocht in de periode 2011 t/m 2014, kan deze fiets nog gemaakt worden?
Antwoord: In de periode 2011 t/m 2014 heeft de fabrikant MIFA uit Duitsland twee type e-bikes uitgegeven bij de Aldi.
Het betreft hierbij de E-Motion + E-Cult. Indien je één van deze fietsen in je bezit hebt, dan kan in de meeste gevallen de fiets niet meer gerepareerd worden aangezien de fabrikant destijds failliet is gegaan.
Elektronische onderdelen zoals, displays, controllers zijn helaas niet meer te verkrijgen. Accu's zijn mogelijk wel te verkrijgen via onze servicepartner, Zuidewind.
Ik wil meerdere bestellingen plaatsen, maar kan mijn bestelling niet afronden.
Antwoord: Het is niet mogelijk om meerdere abonnementen voor bijv. pechhulp af te sluiten in onze webshop. Per persoon mag je maar één abonnement afsluiten. Per locatie kun je wél meerdere abonnementen afsluiten. Wil je meerdere abonnementen afsluiten? Dan dien je per abonneehouder afzonderlijk een nieuwe bestelling te plaatsen.
Er is een verkeerd bedrag van mijn rekening afgeschreven
Antwoord: Stuur een betaalbewijs(bankafschrift) via [email protected] o.v.v. het abonnementsnummer. Na ontvangst van deze gegevens zullen we de betaling controleren en bij onjuistheid corrigeren.
Afboeking door STICHTING DERDENGELDEN - BUCKAROO
Antwoord: Ook bij online verkopen zie je steeds vaker een stichting derdengelden. Zo ook bij FietsNED. Het rekeningnummer van onze betrouwbare partner is NL28DEUT0265186439. Deze partij incasseert onze maandelijkse incasso's. Hieronder vindt je wat waardevolle informatie om dit te verduidelijken.
Dat is ter bescherming van de online koper. Die stort zijn geld op de derdengeldrekening. Verloopt de koop naar tevredenheid, dan pas wordt de verkoper betaald vanaf die rekening. Je hebt dus als koper meer zekerheid.
Gaat de leverancier failliet, dan staat jouw geld apart op die derdengeldrekening.
Ook laten veel webshops hun betalingsverkeer afhandelen door een apart bedrijf. Dat is een zogeheten “payment provider”. Zij regelen dat er online betaald kan worden. Is er geld van je rekening afgeschreven door bijvoorbeeld Buckaroo, dan staat er achter de afschrijving voor welk bedrijf dat is gedaan.
Verplichte stichting derdengeld
Er zijn veel voorbeelden van dergelijke stichtingen in Nederland. Notarissen, advocaten en deurwaarders hebben allemaal verplicht een derdengeldrekening. Die rekening staat los van hun bedrijf. Daarvoor hebben ze dan (meestal) een aparte stichting opgericht met bijvoorbeeld een naam als: Stichting derdengelden notaris Y.
Hoe verstuur ik bijlagen per e-mail via iPhone, iPad of iPod touch?
Antwoord: Lees onderstaande handleidingen via Apple support.
https://support.apple.com/nl-nl/HT208481
Programma's om foto's te versturen via e-mail
Beste afmetingen foto's
Tot maximaal 500 pixels breed en in JPG bestanden.
Hoe verstuur ik bijlagen per e-mail via Gmail?
Antwoord: Lees onderstaande handleidingen via Google.
https://support.google.com/mail/answer/6584?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl
Programma's om foto's te versturen via e-mail
Beste afmetingen foto's
Tot maximaal 500 pixels breed en in JPG bestanden.
Antwoord: Binnen 48 uur (werkdagen) nadat je van FietsNED een opdrachtbevestiging hebt ontvangen, wordt je teruggebeld via het opgegeven telefoonnummer.
Kan ik na betaling nog van service-product wisselen?
Antwoord: Na betaling kun je niet van enkelvoudige reparatie wisselen. Je kunt de aankoop wel annuleren om vervolgens een nieuwe bestelling te doen. Annuleren van jouw bestelling doe je door het invullen van een herroepingsformulier. Je ontvangt dan een bevestiging van de annulering. Het betaalde bedrag wordt teruggestort. Hierna doe je een nieuwe bestelling.
Kan de monteur bij bezoek nog andere reparaties doen?
Antwoord: Dat is alleen mogelijk als de monteur voldoende tijdsruimte in zijn werkplanning heeft om het extra werk uit te voeren. Vermeld dit direct bij aankomst van de monteur. Afrekenen van het extra werk doe je bij de monteur. Dat kan niet cash, niet op factuur, maar alleen per pin.
Kan ik een reparatie-opdracht annuleren?
Antwoord: Je kunt een opdracht annuleren door het contactformulier in te vullen. Annuleren kan tot maximaal 48 uur voor bezoek. Het reeds door jou betaalde bedrag wordt dan binnen twee weken teruggestort op je rekening. Bij het niet tijdig doorgeven van een annulering kunnen we de gemaakte kosten in rekening brengen.
Wat wordt verstaan onder een onderhoudsbeurt?
Antwoord:
Gewone fietsen
Elektrische fietsen
Repareert FietsNED ook grote voertuigen?
Antwoord:
FietsNED repareert zowel gewone bakfietsen, e-bakfietsen, driewielers van alle merken. Het aanvragen hiervan werkt eenvoudig.
Vul het contactformulier in en vermeld voor de volledigheid het merk en het type bakfiets, eventueel met framenummer. Binnen 48 uur wordt je door de monteur terruggebeld.
Repareert FietsNED ook motors van e-bikes?
Antwoord: Ook deze onderdelen repareert FietsNED.
Hebben jullie monteurs ook alle onderdelen op voorraad?
Antwoord: Onze mobiele bussen zijn compleet uitgerust met een compleet aanbod aan standaard onderdelen zoals fietsbanden, kettingen, remmen, verlichting.
Bied FietsNED ook leenfietsen (huurfietsen) aan?
Antwoord: Nee, onze dienstverlening bestaat uit het uitvoeren (garantie) reparaties, periodiek onderhoud voor particulieren en zakelijke opdrachtgevers. Heb je een fiets aangeschaft bij dealer, informeer dan bij je plaatselijke fietsenmaker waar je de fiets hebt gekocht of zij deze service aanbieden.
Kan voor mijn scootmobiel ook bij FietsNED terecht?
Antwoord: Helaas niet. Onze expertise ligt bij het service-en van alle type fietsen, geen scootmobielen. Wel zijn er diverse partijen bij wie u terecht kunt voor een scootmobiel. Raadpleeg Google om de juiste reparateurs te bemachtigen en win vrijblijvend advies in.
Komen jullie ook aan huis?
Antwoord: Onze monteurs komen altijd aan huis of wat jouw voorkeur heeft, op het werkadres.
In welke regio's kan ik geen fietsreparatie aanvragen?
Antwoord:
De regio Zeeland service-en wij wel, maar is vrij inplanbaar. In de praktijk betekent dit de gemiddelde wachttijd voor fietsreparaties ongeveer één tot anderhalve week duurt.
Onze monteurs komen ook niet op alle Waddeneilanden. De reden hiervoor is dat er op deze eilanden voldoende plaatselijke fietsenmakers zijn te vinden.
Reparaties in Duitsland
Wij verlenen géén service aan huis in Duitsland.
Reparaties in België
Wij verlenen uitsluitend pechhulp in België via onze servicepartner VAB. Wel dien je een abonnement te hebben afgesloten voor pechhulp bij FietsNED of bij de VAB. Het is niet mogelijk om een reparatie aan huis aan te vragen voor België.
Kan ik eenmaal ingeroepen pechhulp annuleren?
Antwoord: Zolang nog geen monteur op weg naar jou toe is, kun je de pechhulp-oproep kosteloos annuleren via het herroepingsformulier. Is de monteur eenmaal op weg naar jou dan kan FietsNED bij voortijdige annulering kosten in rekening brengen. Dat gebeurt echter niet altijd.
Welke fietsmerken repareert FietsNED?
Antwoord: Alle fietsmerken.
Heb ik garantie op reparaties?
Antwoord: Je hebt de mogelijkheid om binnen 3 maanden na uitvoering van de reparatie door een FietsNED monteur, een beroep te doen op het claimen van garantie. Over de garantie voorwaarden lees je meer in onze algemene voorwaarden.
Ik heb geen toegang tot de FietsNED app
Antwoord:
Mogelijke oorzaken:
Ik heb geen smartphone. Kan ik wel de FietsNED app gebruiken?
Antwoord: Zonder een smartphone kun je niet de FietsNED app gebruiken. Wel kun je de alarmcentrale bereiken via telefoonnummer 088 - 112 11 23.
Kan ik ook gratis gebruik maken van letselschadehulp van DAS?
Antwoord: Ja, indien het letsel dat u heeft opgelopen die het gevolg is van een aansprakelijke derde, kan er gebruik worden gemaakt van letselschadehulp van DAS. Zij kunnen namens u de verzekeraar van de veroorzaker aansprakelijk stellen en namens u de schade ( materiële en immateriële schade) voor u gaan vorderen. Zij zijn bereikbaar op 020-6517215 of via [email protected] om uw zaak aan hun voor te leggen. Meld wél altijd dat u gebruik van hen wenst te maken ivm het pechhulp abonnement dat u heeft bij Fietsned.
Is er altijd pechhulp beschikbaar?
Antwoord: 24 uur per dag het hele jaar rond, dus ook op zon- en feestdagen is pechhulp beschikbaar.
Hoe gaat FietsNED om met slechthorendheid in geval van pechhulp ondersteuning?
Antwoord: FietsNED biedt slechthorenden de mogelijkheid om eenvoudig en zonder gedoe een pechmelding door te geven.
Dit werkt als volgt. Download de FietsNED app via Google Play store of de Apple app store. Om de app te kunnen gebruiken heb je de volgende gegevens nodig.
Gebruikersnaam: het abonnementsnummer, niet hoofdlettergevoelig
Wachtwoord: mobiel nummer zonder spaties en/of leestekens
Nadat je bent ingelogd kun je eenvoudig pech melden door op 'Start pechmelding' te klikken. Via het menu aan de linkerkant kun je jouw persoonsgegevens inzien.
Wat doet FietsNED?
Via de alarmcentrale neemt FietsNED direct de pechmelding aan, zien we jouw exacte locatie en gaan we een monteur voor je regelen.
Een medewerker van de servicedesk zal je binnen 10 minuten telefonisch informeren hoelang het duurt voordat de monteur ter plekke is.
Kan ik bij pech kiezen tussen reparatie onderweg op repatriëring?
Antwoord: Die keuze heb jezelf niet. De monteur zal altijd in eerste instantie gaan voor reparatie onderweg zodat je weer verder kunt fietsen. Is reparatie niet mogelijk naar het oordeel van de monteur, dan brengt hij je met jouw fiets terug. Indien FietsNED de middelen niet heeft om een monteur te vinden dan schakelen we bij hoge uitzondering een berger in om je naar huis te brengen.
Hoe beeindig ik mijn abonnement?
Antwoord: Een opzegging bij FietsNED dient altijd schriftelijk ingediend te worden. Dit werkt eenvoudig. Verstuur een e-mail naar [email protected] o.v.v. jouw abonnementsnummer, postcode, huisnummer.
Ook kun je de opzegging via post doorgeven. In dat geval verstuur je de opzegging naar onderstaand adres. Postzegel is niet nodig.
FietsNED B.V.
Sectie 3
Afdeling Servicedesk
Antwoordnummer 29
4900 VB Oosterhout
Verkoopt FietsNED fietsen?
Antwoord: Nee. Wij zijn slechts een uitvoerende partij voor reparaties en onderhoud. Onze expertise ligt bij het feit dat we alle type en merken fietsen in Nederland kunnen repareren en onderhouden. Dit maakt ons uniek. Hierdoor kunnen we een goede dekking bieden in heel Nederland. Omdat onze monteurs alle merken fietsen voorbij zien komen, kunt u altijd een objectief advies inwinnen tijdens een fietsreparatie.
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Antwoord: Via de link https://www.fietsned.nl/algemene-voorwaarden
Heb je een bericht voor ons of wil je contact? Vul hier je gegevens in: